piątek, 12 lipca 2013

Tablica motywacyjna

Jakiś czas temu spodobały mi się tablice motywacyjne dla dzieci, jednak żadnej kupować nie chciałam, więc zrobiłam sama.
Obrazki znalazłam w internecie.

Jest 13 zadań: sam się ubieram; ładnie jem; myję zęby; jem warzywa i owoce; dzielę się; ładnie się bawię; sprzątam zabawki; jestem grzeczny; słucham się; proszę, przepraszam, dziękuję; korzystam z toalety; myję rączki; grzecznie idę spać.

Na wydrukowanej tablicy można przyklejać wcześniej przygotowane znaczki, bądź rysować (najlepiej ołówkiem, można go później zmazać i ponownie użyć tą samą kartkę).
Żeby było prosto dla dziecka, można np. używać trzech minek:
* wesołej - :)
* średniej - :|
* smutnej - :(

Przykład:
Jeśli dziecko coś wykona przez cały dzień, np. będzie sprzątać zabawki, rysujemy wesołą minkę, jeśli nie posprząta ani razu - smutną minkę, a jeśli posprząta ale z oporami, lub po jakimś czasie to średnia minka.

Na samym dole jest pole z nagrodami. Każdego dnia podliczamy i rysujemy odpowiednią minkę.

 
 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz