sobota, 13 lipca 2013

Gra planszowa "Zębusie"

Potrzebne przedmioty
  • kostka do gry

  • pionki
  • plansza (Pobierz)

  • Kolejna gra planszowa, tym razem bohaterami gry są ząbki.

    Zasady gry są bardzo proste, rzucamy kością i poruszamy się do przodu.
    Po drodze można napotkać różne "zębusie", jeśli się na jakieś stanie, ma się m.in. dodatkowy rzut kością, utratę kolejki, przejście skrótem, cofnięcie się o 2 pola itp. 


     
     

    Gra planszowa "My little pony"

    Potrzebne przedmioty:
  • kostka do gry
  • pionki
  • plansza    (Pobierz)
  • przedmioty dla kucyków

  • Gra z bohaterami My little pony.

    Gra planszowa "Drzewo"

    Potrzebne przedmioty:
  • kostka do gry
  • pionki
  • plansza   (Pobierz)

  • Gra planszowa "Drzewo" jest dla dzieci, które dopiero zaczynają swoją przygodę z grami planszowymi.
    Na planszy jest 15 pól, gra jest szybka, w sam raz dla najmłodszych, których długie gry mogą nudzić.
    Zasady są proste, wystarczy rzucać kością i przesuwać się do przodu.


     
     

    Gra z klocków Clics

    Potrzebne przedmioty
  • klocki clics
  • kość do gry
  • pionki do gry

  • Razem z dzieckiem zbudowaliśmy planszę do gry z klocków Clics. Dłużej się budowało niż grało, ale mieliśmy przy tym dobrą zabawę.

    Planszę można zrobić na wiele sposobów. Można wymyśleć różne zasady, zrobić różne przeszkody.


    piątek, 12 lipca 2013

    Gra z klocków Wader

    Potrzebne przedmioty
  • klocki wader
  • kość do gry
  • pionki z klocków wader

  • Pole do gry z klocków Wader można zbudować na wiele sposobów.
    Najlepiej aby były różne kolory pól, np. jedno pole kolor czerwony, drugie pole kolor żółty, kolejne zielony, następne znowu inny kolor, aby ułatwić dziecku poruszanie się.
    Można ustalić różne zasady, lub po prostu rzucać kością i przesuwać się do przodu.


    Zbuduj wieżę

    Potrzebne przedmioty:
  • klocki clics
  • kość do gry

  • Sposób I:
    Rozdzielamy klocki clics, dla każdej osoby inny kolor.
    Zaczynamy budować, każdy buduje osobną wieżę.
    Możemy ustalić np. czas w jakim trzeba zbudować wieżę, jeśli wieża się rozsypie należy zacząć budowę od nowa.
    Wygrywa ten, kto zbuduje jak najwyższą wieżę, która będzie się trzymała.


    Połącz kropki

    Potrzebne przedmioty:
  • kartka
  • coś do pisania (najlepiej tyle kolorów ilu jest graczy)
  • kostka do gry

  • Na zmianę rzucamy kością i rysujemy kropki. Ile oczek wyrzucimy, tyle kropek stawiamy.

    Pierwszą i ostatnią kropkę można zrobić nieco większą.
    Kropki można stawiać np. 1 cm. od siebie, zawsze zaczynając od ostatniej kropki którą postawił poprzedni gracz.
    Kropki nie mogą się przecinać ani stykać.


    Rozbij jajko

    Potrzebne przedmioty:
  • jajka po kinder niespodziankach

  • gumowy młotek

  • Jakiegoś dnia przez przypadek wymyśleliśmy zabawę, polegającą na uderzaniu młotkiem w jajka po Kinder niespodziankach.


    Oto kilka naszych sposobów na tą zabawę:

    Sposób 1
    Uderzamy gumowym młotkiem w jajka po kinder niespodziankach, dopóki się nie otworzą.

    Sposób 2
    Wyznaczamy jakieś miejsce, gdzie jajko ma się znaleźć.
    Gumowym młotkiem uderzamy w jajko, próbując przesunąć je w dane miejsce.
    Wygrywa ten, kto dotrze w dane miejsce w jak najkrótszym czasie, lub zrobi to mniejszą ilością uderzeń.

    Tablica motywacyjna

    Jakiś czas temu spodobały mi się tablice motywacyjne dla dzieci, jednak żadnej kupować nie chciałam, więc zrobiłam sama.
    Obrazki znalazłam w internecie.

    Jest 13 zadań: sam się ubieram; ładnie jem; myję zęby; jem warzywa i owoce; dzielę się; ładnie się bawię; sprzątam zabawki; jestem grzeczny; słucham się; proszę, przepraszam, dziękuję; korzystam z toalety; myję rączki; grzecznie idę spać.

    Na wydrukowanej tablicy można przyklejać wcześniej przygotowane znaczki, bądź rysować (najlepiej ołówkiem, można go później zmazać i ponownie użyć tą samą kartkę).
    Żeby było prosto dla dziecka, można np. używać trzech minek:
    * wesołej - :)
    * średniej - :|
    * smutnej - :(

    Przykład:
    Jeśli dziecko coś wykona przez cały dzień, np. będzie sprzątać zabawki, rysujemy wesołą minkę, jeśli nie posprząta ani razu - smutną minkę, a jeśli posprząta ale z oporami, lub po jakimś czasie to średnia minka.

    Na samym dole jest pole z nagrodami. Każdego dnia podliczamy i rysujemy odpowiednią minkę.